Copywriting

Copywriting
Firma, która ignoruje kreatywność skazana jest na plajtę. Konkurencyjność na współczesnym rynku to głównie "rywalizacja na wartości dodane". Cena, jakość to za mało. Liczy się umiejętność wejścia do świadomości konsumenta z przekazem, który wzbudzi jego silne emocje, rozpali wyobraźnię, stanowczo popchnie do działania. Z konsumenta uczyni fana. Fan jest lojalny, dba o reputację firmy, broni jej dobrego imienia. Kupuje wiernie, chętnie i lubi wchodzić w interakcję ze swoją ulubioną marką. Z nowym brandem zaprzyjaźni się jeśli ten wyróżni się wśród konkurencji. Podstawowym kanałem komunikacji: językiem.

A słowo zyskiem się stało!

Wizerunek firmy zawarty jest w słowach. Opisy produktów, usług, przybliżenie historii, działalności firmy. Strona internetowa jest sposobnością dla firmy do pokazania swojej odmienności, indywidualizmu, osobowości.

Użyj Content writingu

Internauta średnio poświęci 40 sekund każdej stronie. Tyle potrzebuje by wyrobić sobie pobieżną opinię. Jeśli będzie "na tak" poświęci dalszemu zapoznaniu się dodatkowe 240 sekund. To mało. Jeśli niebanalnym tekstem przyciągniemy jego uwagę prawdopodobieństwo, że zostanie klientem zwiększy się. Treść na stronie internetowej musi być lapidarna, maksymalnie informacyjna i sugestywna. Ma przemawiać do portfela, chwytać za serce i wprawiać ręce w ruch. Tak właśnie piszemy.

Użyj Sloganu reklamowego

Pasuje do produktu najlepiej. To łomoczący w głowie klienta sztandar. Wyróżnia, wskazuje, informuje, bawi, przyciąga uwagę. Pozwala na jednoznaczną identyfikację. Jeśli jest wyjątkowy pamiętany bywa latami. Wchodzi czasami na stałe do języka. Historia zna kilka takich przykładów. Takie slogany kreujemy.

Użyj Claimu

Idzie w parze z logo i nazwą firmy. Wzajemnie się uzupełniają. Tworzą trio, które nie sposób przeoczyć. Moc leży w odmienności każdego z nich, ale i w synergii. Claim to nic innego jak hasło reklamowe pozycjonujące markę. Lapidarnie określa strategię, misję i wartości na jakich została zbudowana firma.

Nike. Just do it! To właśnie claim. Wspomnianej firmy obuwniczej wzywa nas do działania, do pokonania swoich ograniczeń, do realizacji celów, marzeń. Wspiera nas i dopinguje. Taka właśnie jest firma używająca go.

My wszystko co najważniejsze dla Państwa także streścimy w kilku słowach.

Użyj Namingu

Nazwa firmy jest jednym z najważniejszych elementów budowania strategii firmy i jej wizerunku. Historia marketingu zna przypadki, gdy produkt źle sprzedający się, ale też zaznaczmy od razu fatalnie nazwany, po re-namingu nagle zdobywał rynek. Inna potoczna prawda głosi, że dobra nazwa sprzeda nawet najgorszy produkt.

Eufoniczne, czyli brzmiące lepiej niż trąbka Milesa Davisa. Krótkie, łatwe do wymówienia, przeliterowania i zapamiętania. Mające to "coś" - potencjał komunikacyjny, kulturowy. Projektujemy nazwy adekwatne do branży, założonych celów, przewag i słabości rynkowych. Nazwy z wolnymi domenami

  • -.pl
  • -.com
  • -.co
  • -.eu
  • -.net

My name is...

Użyj Concept writingu

Scenariusz spotu radiowego, reklamy telewizyjnej czy skrupulatnie wykreowana koncepcja eventu to kolejne zadania jakim sprostamy. Tworzyć reklamy to przed wszystkim znać możliwości i ograniczenia mediów.

Mieć wyobraźnię służącą założonym celom, myśleć targetem, poprzez target. Świeżość pomysłów nie jest sztuką dla sztuki. Świeże pomysły to takie, które potrafią przykuć uwagę, wzbudzić emocje i zrealizować założone cele. Nie sztuką jest powiedzieć coś oryginalnego, sztuką jest to powiedzieć tak, wtedy, gdy ktoś to chce usłyszeć.

Wiemy jak to się robi!

Użyj Strategii marketingowej

Stworzenie długoterminowego planu działania w oparciu o jedną, klarowną, świeżą myśl przewodnią, będącą pomysłem na zdobycie przewagi rynkowej. Oto sens strategii marketingowej. Wiedza o rynku, konkurencji, kanałach komunikacji z konsumentem łączy się z umiejętnością analizy, wyciągania poprawnych wniosków z danych statystycznych. Prognostyka idzie w prze z syntetycznym myśleniem. Ale najważniejszą cechą jest kreatywność. Umiejętność popatrzenia na konkurentów ich mocne strony i słabości ze świeżej perspektywy. Takiej na jaką nikt nie wpadł, a jaka spowoduje, że klienci inaczej spojrzą na Państwa marki, produkty, usługi.

Wiecie Państwo, dlaczego firma Apple zdobyła światowy rynek i miano kultowej? Bo jej strategia zawiera się w jednej, prostej myśli: skosztuj zakazanego! Ipod nie wróżono sukcesu, miał być największą klęską. Stał się hitem. Ipad miał być marketingowym balonem. W tydzień sprzedano go więcej niż wynosi sprzedaż niektórych firm za cały rok.

Apple przekracza granice, szuka tam, gdzie inni boją się spojrzeć. To ich strategia w swej istocie.

A Państwo, czym chcielibyście konkurować na rynku?

Login form